Čo je to Performance MAX?

Ku koncu roka 2021 spoločnosť Google oznámila nový druh kampane Google Ads, fungujúci na báze strojového učenia, ktorý by mal zároveň nahradiť doteraz známe Smart Shopping kampane.

Performance MAX, nástupca Smart Shopping

Google sa snaží neustále zlepšovať svoje nástroje a pomáhať tak užívateľom byť výkonnejšími. Ku koncu roka 2021 spoločnosť oznámila príchod Performance MAX. Nový druh kampane Google Ads, fungujúci na báze strojového učenia, ktorý by mal zároveň nahradiť doteraz známe Smart Shopping kampane.

Novinka by mala poskytovať komplexnejšie a výkonnejšie služby v oblasti online inzercie. Intenzívnejšie prepojenie kampaní s ďalšími kanálmi Googlu ako Youtube, Gmail, Mapy a mnohými ďalšími, má napomáhať k objaveniu viacerých užívateľov konvertujúcich v jednotlivých kanáloch. Konverzie sú v prípade Performance Max kľúčovým prvkom. Ciele v oblasti konverzií poskytujú kampaniam prístup k vyššej výkonnosti a jej optimalizácii.
Jednoducho povedané, musíte poskytnúť kampani kvalitné podklady, zadefinovať reklamný cieľ a zvyšok nechať na Performance Max, ktorý sa postará o maximálnu výkonnosť.

Google sa na teraz rozhodol nahradiť len Smart Shopping kampane. K zmene by malo dôjsť v lete (prelom august-september). Prechod na nový druh kampaní by mal Google uľahčiť nástrojom na zjednodušenie prechodu, ktorý by mal byť užívateľom k dispozícii od apríla. Proces prechodu zo Smart Shopping sa odporúča zahájiť v najbližších týždňoch a to postupným testovaním Performance Max.

Benefity Performance Max:

Prehľad – nové typy prehľadov na sledovanie výkonu. K dispozícii majú byť hlavné témy vyhľadávania či najvýkonnejšie segmenty publika. Aby ste videli výsledky a relevantné dáta, kampaň musí bežať niekoľko týždňov.
Rýchlosť – novinka so sebou prináša nielen väčší výkon, ale aj rýchlejší prehľad a prístup k výsledkom.
Dokonale prispôsobená kampaň – vďaka vopred stanoveným cieľom kampane, dokáže Performance Max nájsť ideálneho zákazníka a zacieliť naňho dokonale prispôsobnehou reklamou.
Návratnosť investícií – testovanie Performance Max kampaní by malo byť časovo menej náročné ako pri predošlých a zároveň spoľahlivosť kampaní vyššia. Čo to znamená? Zníženie cien za konverziu, PNO a zvýšenie ROAS.

Aké podklady použiť pre kampane?

Obrázky – ako podklad môžete použiť až 15 obrázkov vo formátoch jpeg, png a gif vo veľkosti max 5120kB. Aby sa reklama zobrazila na všetkých plaftormách, musíte vybrať logo a aspoň jeden obrázok.
Videá- ak nemáte k dispozícii video, kampaň si automaticky vytvorí zostrih z vašich obrázkov. Ak video k dispozícii máte, odporúčaná dĺžka je minimálne 10 sekúnd. V rámci kampane môžete použiť až 5 videí.
Texty – v prípade textov, je dôležité vybrať niekoľko alternatív pre tlačidlo CTA (call to action).

Ideálna kombinácia textu je nasledovná:
aspoň 3 nadpisy
jeden dlhý nadpis
3 opisy

V neposlednom rade nesmieme zabudnúť a SIGNÁLY PUBLIKA, ktoré sú dôležité pri automatizácii Google Ads a pomáhajú dosahovaniu cieľov kampane. Publikum si môžete navoliť na základe rôznych demografických údajov, či predošlých aktivít, ako je interakcia s vašu firmou, návštevy webov a pod.

Performance max a ropočet

Jednou z vecí, ktorej by ste mali venovať pozornosť je výška vášho rozpočtu na kampane. Výšku rozpočtu budete môcť meniť aj v priebehu kampane, avšak jej zmena by nemala byť častá. Dôvod? Narušenie kampaní častými zmenami môže mať za následok nesprávne fungovanie kampane či strojového učenia, ktoré tvorí základ Performance Max kampaní.

Avizované zmeny, ktoré má nový druh kampaní so sebou priniesť hodnotia mnohí odborníci z praxe, ktorí Performance Max odskúšali veľmi pozitívne. Či však bude realita rovnaká, horšia alebo lepšia, sa dozvieme až po dlhodobom používaní tejto výkonnej novinky.