_b058bbbb-5704-45a8-bce4-570eced1c914

Ako získať klientov pomocou webovej stránky?

13 užitočných rád, ako získať nových klientov vďaka webovej stránke.

Mať webovú stránku, ktorá zaujme klientov, je kľúčový krok pre úspech vášho podnikania, alebo obchodu. Nezáleží, či nad webstránkou len premýšľate, alebo webstránku už máte. V tomto článku sa dozviete užitočné informácie, ktoré vám môžu pomôcť získať nových klientov a ušetriť nemalé peniaze predídením nesprávnych rozhodnutí.

Za vytvorením úspešnej webovej stránky, ktorá vo vás vzbudzuje pocit dobre investovaných peňazí stojí niekoľko kľúčových rozhodnutí a krokov. Najdôležitejšie je pochopiť vašich zákazníkov a na základe toho zvoliť vhodnú stratégiu a dizajn webovej stránky. Od týchto rozhodnutí sa následne odvíja tvorba kreatívneho obsahu a správne nastavenie marketingovej stratégie. Je potrebné si uvedomiť, že váš web má v prvom rade nadviazať spojenie s vašimi potencionálnymi klientmi, a následne si ich udržať až do momentu, kedy sa rozhodnú váš produkt kúpiť.

Ako vytvoriť webstránku, ktorá získa nových klientov?

1. Definovanie cieľovej skupiny

Skúste sa zamyslieť nad tým, koho chcete osloviť a prečo. Akú vekovú kategóriu chcete vaším webom zaujať? Budú vaše produkty preferovať skôr ženy, alebo muži? Rozhodnite sa, aké sú záujmy a potreby vašej cieľovky a zamerajte sa na nich. Na základe týchto zistení prispôsobte dizajn a obsah vašej webovej stránky.

2. Jednoduchosť a prehľadnosť

Minimalizujte množstvo textu a obsahu na stránke a uistite sa, že dizajn je prehľadný a jednoduchý. Zamerajte sa na vizuálne prvky a prvky, ktoré vám umožňujú rýchlo komunikovať s návštevníkmi. V prípade, že je vaša webová stránka zameraná na cieľ získania kontaktu, vytvorte tzv. „Call to action“ vo viditeľnej časti webstránky, napríklad v časti header. V prípade, že máte eshop, minimalizujte množstvo krokov, ktoré váš zákazník musí vykonať za účelom kúpi vášho produktu.

3. Kvalitné a originálne obrázky

Kvalitné obrázky a fotografie môžu prilákať pozornosť a zvýšiť záujem o vaše produkty, alebo služby. Použite pútavý hero obrázok, ktorý sa zobrazí ako prvý pri návšteve vášho webu. Snažte sa mať unikátny a originálny obsah. Použite pútavé fotografie a grafiku, ktoré sú relevantné pre vaše podnikanie. V prípade produktových fotografií využite rôzne nástroje umožňujúce hromadnú úpravu vaších obrázkov za účelom odlíšenia sa od vašej konkurencie.

4. Responzívny dizajn

Jeden z najdôležitejších krokov pri tvorbe je zabezpečenie responzívneho zobrazenia webového obsahu. To znamená, že vaša webstránka bude dobre vyzerať, bude prehľadná a čitateľná ako na počítači, tak aj na mobilných zariadeniach. 

5. Dobre čitateľný text

Text na vašej webovej stránke musí byť ľahko čitateľný a zrozumiteľný. Uistite sa, že máte správnu veľkosť písma a farebnú kombináciu, ktorá nezaťažuje oči. Je dobré si definovať aj „Tone of Voice“ akým chcete komunikovať so svojími zákazníkmi. Či už zvolíte neformálny, hravý, alebo formálny tón hlasu, je dobré sa ho držať.

6. Kontaktné informácie

Uistite sa, že na vašej webovej stránke sú uvedené kontaktné informácie a informácie o vašom podnikaní, aby vás potenciálni klienti mohli kontaktovať. Je dobré mať prelinkované telefonné čísla cez <a href>. To uľahčí ľuďom vytočiť vaše telefónne číslo na jedno kliknutie. Rovnako je dobré použiť <a href> aj pre mailovú adresu, prípadne adresu na google maps.

7. Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

Optimalizujte svoju webovú stránku pre vyhľadávače. To zahrňuje použitie správnych kľúčových slov, správnu štruktúru URL adries, kvalitný a relevantný obsah a ďalšie faktory, ktoré zvyšujú viditeľnosť vašej stránky vo vyhľadávačoch.

8. Využívajte socialné siete

Vytvorte si účty na sociálnych sieťach, kde sa vaša cieľová skupina nachádza. Publikujte zaujímavý obsah, ktorý priláka pozornosť. Zdieľajte odkazy na svoju webovú stránku a komunikujte s vašími zákazníkmi.

9. Inzerujte online

Využite možnosti online reklamy, ako sú PPC reklamy, bannerová reklama, remarketing a ďalšie. Tieto formy reklamy umožňujú presne cieliť vašu reklamu na základe demografických údajov a správania používateľov.

10. Vytvorte si emailovú databázu

Získavajte a spravujte kontakty potenciálnych zákazníkov a pravidelne im posielať e-mailové marketingové kampane s ponukami, novinkami a inými relevantnými informáciami. Vytvorte si, alebo si nechajte vytvoriť pútavú emailovú šablónu, ktorá bude pôsobiť profesionálne a reprezentovať vašu značku.

11. Vytvorte si blog a pridávajte obsah

Vytvorte si blog a pravidelne publikujte články, ktoré zaujmú vašu cieľovú skupinu. Týmto spôsobom budete získavať nových návštevníkov a zvyšovať autoritu a dôveryhodnosť vašej značky. Koniec koncov, ste na našej stránke a naďalej čítate, nie?

12. Nadviažte partnerstvá a spolupráce

Nadväzujte kontakty s inými značkami, alebo influencermi a spolupracujte na marketingových aktivitách, ktoré vám pomôžu zvýšiť vašu viditeľnosť a získavať nových zákazníkov. Robte si prieskum trhu, získavajte nových dodávateľov. Snažte sa dostať ku kmeňovému dodávateľovi a tým získať lepšiu maržu a priestor pre konkurencie schopnosť. Rozšírte svoj sortiment a uspokojte dopyt vaších zákazníkov.

13. Poskytujte skvelý zákaznícky servis

Zákazníci sú vašou najlepšou reklamou. Ak poskytnete skvelý zákaznícky servis, vaši existujúci zákazníci budú ochotní odporúčať vaše služby. Pamätajte, že spokojnosť vaších zákazníkov je najväčšia pridaná hodnota vašej značky.

Záver

Vytvoriť úspešnú webovú stránku, alebo eshop je beh na dlhú trať. No so správnym prístupom a kvalitným marketingovým partnerom sa to zvládnúť dá. Rady a tipy, ktoré v tomto článku poskytujeme su z naších každodenných skúseností. Neváhajte sa na nás obrátiť v prípade akýchkoľvek otázok.

Tags: No tags