Plánujete si založiť eshop? Na týchto 5 vecí by ste mali myslieť pred tým, než sa do toho pustíte.

Môže sa zdať, že založiť eshop je v roku 2022 jednoduchšie ako hocikedy predtým. Existuje predsa množstvo nástrojov, pomocou ktorých si vytvoríte eshop z pohodlia gauča, či kopec firiem a freelancerov, ktorí vám ho vytvoria za pár drobných.

Pravdou však je, že sa v súčasnosti kladie veľký dôraz na kvalitu eshopu. K tomu, aby vás zákazníci našli, potrebujete mať eshop optimalizovaný. Na to aby ich zaujal, musí byť atraktívny. A k tomu aby nakúpili, musí byť eshop prispôsobený ich potrebám. Toto všetko si vyžaduje čas, kvalitnú prácu špecialistov a nemalé investície.

Na ktoré kroky by ste teda nemali zabúdať pred založením eshopu?

1. Prieskum trhu

Analyzujte trh, na ktorý plánujete vstúpiť. Zistite, kto sú vaši konkurenti. Čo ponúkajú, ako majú nastavenú stratégiu, ceny, kto sú ich zákazníci a pod.

Rovnaký postup aplikujte aj v prípade vašej firmy. Kto budú vaši zákazníci a najmä akú pridanú hodnotu im môžete ponúknuť. Čo bude vaša konkurenčná výhoda, ktorá vám zabezpečí úspech. Máte ju vôbec?

2. Technické náležitosti

Máte predstavu, ako by mal váš eshop vyzerať a aké funkcie by mal mať? Máte vybranú doménu eshopu a zabezpečený hosting? Viete ako optimalizovať eshop aby vyhovoval vyhľadávačom a ako budú prebiehať platby za tovar? Toto je len zopár základných technických otázok, na ktoré musíte myslieť a nájsť na ne odpovede pred tým, než sa do eshopu pustíte.

Dávajte si pozor na podnikavcov, ktorí vám sľúbia premakaný eshop a splnia všetky vaše predstavy bez jedinej pripomienky.

3. Právne zabezpečenie

Ďalšou veľmi zásadnou zložkou eshopu sú pravidlá elektronického obchodu. Predtým než začnete si zistite, aké povinnosti pre vás vyplývajú zo zákona, a ako treba mať vypracované obchodné podmienky.

4. Marketing

Myslíte si, že marketing stačí riešiť neskôr? Hlavné je založiť si eshop a s marketingom “niečo bude”? Nezabúdajte, že marketing eshopu vám pomáha predávať. Ak nemáte vopred premyslenú komunikačnú stratégiu, nečakajte, že sa k vám zákazníci nahrnú z ničoho nič.

Na to aby ste boli pre zákazníkov zapamätateľnými, musí mať vaša značka identitu, ktorá sa nekončí pri logu.

V dnešnom svete vám nikto nedá nič zadarmo a to platí aj v prípade sociálnych sietí či vyhľadávačov. Dobrý kontent, či SEO nestačí. Keď chcete byť pre zákazníkov viditeľní, musíte investovať peniaze do reklamy.

4. Financie

Máte predstavu, koľko stojí eshopu? Áno, kedysi bolo založenie eshopu výhodnejšie ako mať otvorenú kamennú predajňu. Avšak dnes, ak si zrátate náklady na všetky služby spojené s tvorbou a prevádzkou eshopu, vychádza to zhruba rovnako.
Vyhraďte si dostatok finančných prostriedkov a nezabudnite si zrátať všetky náklady, ktoré vám v spojitosti s podnikaním vznikajú.

Ako začať?

K tomu, aby ste mali plne funkčný a prosperujúci eshop, je v prvom rade potrebné si zvážiť, kto vám bude eshop vytvárať, zabezpečovať jeho chod a všetky doplňujúce činnosti spojené s ním. Je dôležité si vybrať partnera, ktorému bude na vašom eshope záležať, poskytne vám odborné poradenstvo a navyše to všetko ponúka za prijateľné ceny.
Adatelier je digitálna agentúra poskytujúca služby v oblasti digitálu ako tvorba web stránok, eshopov a reklamných kampaní vo vyhľadávačoch a na sociálnych sieťach.
Spokojnosť a úspech našich klientov hovoria za nás.

Informácie o autorovi článku

Marketing ma fascinoval už v mladom veku, a preto som sa rozhodla ho aj študovať. Nakoľko sa považujem za dynamickú a kreatívnu osobu, práve oblasť digitálneho marketingu bola tá, ktorá ma najviac pohltila. Digitál predstavuje neustále sa meniace trendy, metódy a nové výzvy, ktoré ma motivujú sa vzdelávať a napredovať. Aby som svoje poznatky a kreativitu rozvíjala a posúvala vpred, v Adatelier sa spolupodieľam na tvorbe blogov/článkov a občas pričuchnem aj k tvorbe contentu na sociálne siete.